دانستنیها

  • ۰
  • ۰

دستگاه زغال ساز با خاک اره خط تولیدی اکسترودر یا ماردونی خط تولیدی است که از سال ۸۹ وارد بازار و توان تولید زغال مکعب شمشیکه در مرکزیت آن حفره ی گرد سوراخدار میباشد را داراست که به اقسام مختلف از جمله زغال بریکت زغال بامبو ، زغال فشرده و … میباشد مواد اولیه این خط تولید خاکه اره ، خاکه زغال ، پوست گردو و پوست بادام و …. میباشد.

که در تمامی موارد باید با درصد مناسب که از سوی ما به خریدار دستگاه زغال ساز با خاک اره دستگاه تولید زغال اعلام میگردد و باید آگاه باشید که بدون یکی از این موارد تضمینی خاکه اره و یا پوست گردو و ….نمیتوان محصول درجه یک تولید کرد پس تقاضا میشود از خرید این مدل دستگاه زغال ساز و یا تولید زغال از تونایی تهیه پوست گردو و پوست بادام و خاکه اره و خاکه زغال و … ۱۰۰% اطمینان حاصل فرمایید.

در دستگاه زغال ساز با خاک اره  و یا تولید زغال ابتدا از جمله خاکه اره در خشک کن سینوسی و یا دوار که به انتخاب شتری میباشد خشک و رطوبت گیری میگردد . پس واد اولیه خام آسیاب و بعد توسط میکسر خمیری میگردد.

 

[caption id="attachment_602" align="aligncenter" width="450"]دستگاه زغال ساز با خاک اره دستگاه زغال ساز با خاک اره[/caption]

موارد مصرف و کاربرد زغال

ذغال تهیه شده از ضایعات چوب کاربردها و انواع گوناگونی دارد که عبارتند از: ذغال عادی ، زغال گرد، ذغال ریخته گری و….. می باشد . البته از ذغال استفاده های دیگری نیز می شود در زمینه ذغال اکتیو و حتی در زمینه پزشکی که جزء بحث ما نیست یکی از جدیدترین موارد استعمال ذغال همان است که در جریان جنگ جهانی اول کشف گردید. دانشمندان دریافتند که اگر ذغال را در معرض حرارت شدید قرار بدهند، حالتی پیدا می کند که نیروی جذب گازش، افزون می گردد.

آنگاه اگر گازهای سمی از میان چنین ذغالی بگذرند، به وسیله عمل جذب سطحی از بین می روند. به گفته دیگر، مولکول های گازهای سمی بر سطح ذغال زنده، می نشیند. یکی از خواص بسیار مهم «ذغال زنده» آن است که گازهای سمی را به مقدار فراوان جذب می کند، ولی اکسیژن هوا را به مقدار اندک. از این رو، کسی که ماسک ضد گاز به صورت زده به راحتی اکسیژن را تنفس می کند ولی در ضمن از شر گازهای سمی نیز آسوده است

 

 

[caption id="attachment_598" align="aligncenter" width="450"]دستگاه زغال ساز با خاک اره دستگاه زغال ساز با خاک اره[/caption]

 

شرایط صادرات زغال

دستگاه زغال ساز با خاک اره این محصول از نظر گمرک جمهوری اسلامی ایران جزء محصولات مجاز جهت ساخت و صادرات قرار دارد. طی سال های گذشته نیز تحت تعرفه گمرکی شماره 4402 و با عنوان (ذغال چوب و حتی بهم فشرده ) صادر میشود. این کالا هم به صورت فله و هم به صورت بسته بندی شده صادر می شود که مقصد آن عموما کشور های عربی ( برای استفاده در قلیان ) و ترکیه و… می باشد. به دلیل اینکه کالای خاصی نیست لذا شامل تشویقهای صادراتی نیز نمی شود.

 

[caption id="attachment_454" align="aligncenter" width="450"]دستگاه زغال ساز با خاک اره دستگاه زغال ساز با خاک اره[/caption]

مواد اولیه جهت تولید زغال با خاک اره

 

مواد اولیه جهت تولید ذغال معمولی شامل شاخه انواع درختان بوده که در اینجا درخت لیمو و بلوط و یا بوته انگور مناسب ترین می باشد.همچنین مواد اولیه جهت تولید ذغال قالبی علاوه بر مواد قبلی یاد شده می تواند, شاخه راش و پوست گردو …باشد.

 

 

 

 

[caption id="attachment_445" align="aligncenter" width="450"]دستگاه زغال ساز با خاک اره دستگاه زغال ساز با خاک اره[/caption]

روش سنتی تولید زغال

برای تولید با دستگاه زغال ساز با خاک اره با روش های قدیمی که به آن روش سنتی تولید زغال نیز گفته میشود ، میتوان از دو طریق اقدام به تهیه زغال نمود. در ابتدا باید مقدار مشخصی از هیزم درختان و چوب های خشک شده را در کنار هم انبار نمود و سپس این چوب ها را به آتش کشید.

روش سنتی دیگری که با استفاده از دستگاه زغال ساز با خاک اره مورد استفاده قرار میگیرد بدین گونه میباشد که چوب های انبار شده را بوسیله نقاله هایی به درون یک کوره مخصوص هدایت میکنند و سپس کوره چوب سوز را روشن نموده و دریچه این کوره را مسدود میکنند. در این حالت چوب ها در فضایی بسته به تدریج تبدیل به زغال میشوند.

تولید زغال فشرده با خاک اره

امروزه یکی از پر سود ترین کسب وکار ها تولید زغال فشرد با دستگاه زغال ساز با خاک اره  می باشد زیرا مواد اولیه آن خاک اره پوست بادام ، پوست گردو، ساقه ی نی شکر، برگ نخل، کاه کلش، سبوس برنج یا هر نو مواد دور ریختنی که قیمت انها خیلی پایین می باشد.پس مواد اولیه ارزان و محصول خروجی گران قیمت وبازار فروش زیاد این کسب و کار را نسبت به کسب و کار های دیگر برتر ساخته است.

 

 

 

[caption id="attachment_800" align="aligncenter" width="450"]دستگاه زغال ساز با خاک اره دستگاه زغال ساز با خاک اره[/caption]

فرآیند تولید زغال با دستگاه زغال ساز چینی

 

دستگاه زغال ساز چینی پرسی فشرده یا همان اکسترودر قادر است در یک ساعت ۱۵۰ الی ۲۰۰ کیلوگرم ذغال خام تولید کند این خط تولید با ضایعات چوب که همان خاک اره و خاک زغال کار میکند و چون مواد اولیه این دستگاه تقریبا ارزان است و محصول بدست امده بسیار گرانتر از مواد اولیه میباشد می توان سود زیادی از این کار بدست اورد.

 

فروش زغال چوبی با دستگاه خاک اره

 

بسیاری از شرکت های ساخت و تولید زغال چوبی با دستگاه زغال ساز خاک اره در مورد تامین مواد اولیه به مشکل خورده و نمی توانند تعهدات خود را اجرایی کنند جمع آوردی و تامین پوست گردو ، خاک اره و خاک زغال برای صاحبان کارگاه ها که تمام فکر آنها روی تولید زغال فشرده متمرکز است کار مشکلی است.به همین دلیل افرادی که نیازمند مواد اولیه هستند می توانند از این شرکت (شرکت تاپس ماشین) بدون مشکل و با هزینه مناسب مواد اولیه خود را تامین کنند.بسیاری از افرادی که اقدام به فعالیت در کار زغال دارند نگران تامین مواد اولیه هستند، در آینده به معرفی جایگزین برای پوست گردو و خاک اره خواهیم پرداخت.

 

[caption id="attachment_369" align="aligncenter" width="450"]دستگاه زغال ساز با خاک اره دستگاه زغال ساز با خاک اره[/caption]

 

بازار جهانی زغال

همگام با جهانی شدن بازارهای مختلف، بازار جهانی زغال چوب نیز با رشد قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو شده است. در حال حاضر فعالان این بازار کوره صنعتی زغال و دستگاه تولید زغال می‌کوشند تا از مرزهای محلی و منطقه‌ای پا را فراتر بگذارند و به بازار بین‌المللی وارد شوند.

در ۱۵۰ کشور جهان بازار زغال از امکان بالقوه‌ای برای رشد و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها برخوردار است.تولید کنندگان زغال با دستگاه زغال ساز با خاک اره مناطقی فعالیت می‌کنند که امکان دسترسی آسان و ارزان قیمت به چوب (همچون جنگل‌ها) مهیا باشد. حدود ۱۵ درصد از چوب به دست آمده از جنگل‌ها در سطح جهان به زغال تبدیل می‌شود.

زغال نقش بسیار مهمی در بازار اکثر کشورهای افریقایی ایفا می‌کند، اما شیوه‌های ناکارآمد تولید و استفاده از زغال و روند سریع شهرنشینی، جنگل‌های این قاره را با خطر روبه‌رو کرده است. ارزش بازار زغال برای ۲۶ کشور جنوب صحرای افریقا بیش از ۸/۱ میلیارد دلار در سال است.همچنین دستگاه زغال ساز با خاک اره در همچین کشورایی تولید نمیشوند و هزینه صادر این گونه دستگاه هم بالا است.

 

 

[caption id="attachment_802" align="aligncenter" width="450"]دستگاه زغال ساز با خاک اره دستگاه زغال ساز با خاک اره[/caption]

 

 

کارگاه تولید زغال با دستگاه زغال ساز با خاک اره

 

هر محصول ویژگی‌های خاصی دارد که پیش از بررسی فنی، مالی و اقتصادی آن لازم است به‌درستی شناخته شوند. شناخت صحیح از ویژگی‌ها و انواع مختلف محصول راهنمای مناسبی برای تصمیم‌گیری‌ها در انتخاب روش و عملیات تولید و محاسبات بعدی مورد نیاز خواهد بود. یکی از مؤثرترین روش‌های قابل استفاده به‌‌کارگیری استانداردهای مدون هر یک از محصولات است. برای بررسی بازار نیز لازم است تا شماره تعرفه گمرکی محصولات مشخص شود تا درباره روند واردات و صادرات محصول و مقررات آن شناخت لازم را به دست آورید.

اما واردات دستگاه زغال ساز با خاک اره مقداری هزینه ی بالایی دارد که هر شرکتی توانایی خرید دستگاه زغال ساز با خاک اره را ندارند بنابراین ترجیح میدهند از زغال های دیگر یا دستگاه های دیگر در کارگاه تولید زغال استفاده کنند.

با توجه به بررسی‌های انجام شده در بخش بازار، میزان عرضه محصول سهم قابل حصول از بازار مصرف زغال چوب در آینده دارای محدوده مناسبی است اما باید دستگاه زغال ساز با خاک اره را با هزینه و مبلغ بالایی وارد کرد که در کارگاه قرار داده شود . با در نظر گرفتن ظرفیت تولیدی این طرح (ظرفیت ۴۰۰ تن در سال) و نظر به این‌که محصول زغال چوب واردات نیز دارد (کشور چین و) برای این‌که بخشی ازبازار را در اختیار داشته باشید، باید یا قیمت تمام شده را کاهش دهید یا بازارهای خارجی را در اختیار بگیرید.

 

 

[caption id="attachment_803" align="aligncenter" width="450"]دستگاه زغال ساز با خاک اره دستگاه زغال ساز با خاک اره[/caption]

بازار و قیمت فروش زغال

هرچند تولید زغال تکنولوژی تولیدی پیچیده‌ای ندارد، با این حال نمی‌توان در مورد سطح تکنولوژی واحدهایی با درصد پیشرفت صفر اظهار نظر کرد. با توجه به این‌که زغال از ضایعات چوب یک کالای مصرفی است و حتما باید برای تولید زغال از دستگاه های مختلفی استفاده کرد مانند دستگاه زغال ساز با خاک اره، به نظر می‌آید با توجه به نبود اطلاعات کافی در زمینه مصرف دقیق زغال، بهترین روش محاسبه مصرف ظاهری جهت تقاضای گذشته بازار است که بیانگر موازنه عرضه و تقاضا در سالیان اخیر است.

  • ۹۷/۱۰/۳۰
  • motahedan machin

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی